Blogul Spacesignals prezinta o parte din preocuparile mele din urmatoarele domenii: Invatamant: ca initiator si fondator al Scolii de vara "Generatia Urmatoare" ce se desfasoara, anual, la Marisel; ca student, la Scoala Doctorala a Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca. Cercetare: Obiecte spatiale din apropierea Pamantului (NEO); telecomunicatii asigurate de sateliti artificiali; activitatea solara si vremea spatiala; Unde electromagnetice de foarte joasa frecventa. Productie: Proiectare si executie de aparate si echipamente cu scop didactic sau pentru cercetare stiintifica; consultanta si prestari de servicii in telecomunicatii terestre sau satelitare. TOATE ARTICOLELE DE PE ACEST BLOG AU FOST SCRISE DE MINE. Aproape toate fotografiile de pe blog au fost facute de mine sau cu aparatul meu foto, acolo unde apar si eu in cadru. Am participat activ la proiectarea, instalarea echipamentelor si realizarea constructiilor aferente prezentate pe acest blog. Daca aveti sugestii sau alte idei pe care doriti sa mi le comunicati, nu ezitati sa-mi scrieti la adresa de mai jos:



Friday, November 4, 2011

Telsiks 2011

In perioada 5-8 octombrie 2011 s-a desfasurat in orasul Nis din Serbia, a X-a editie a Conferintei Internationale de Telecomunicatii moderne prin Sateliti, Cablu si Radiodifuziune terestra TELSIKS 2011. Conferinta a beneficiat de sponsorizarea renumitului institut IEEE (Institute of Electrical and Electronics Enineers). Cele 16 sectiuni au acoperit urmatoarele domenii:
  • comunicatii satelitare
  • comunicatii clasice prin cablu si fibra optica
  • comunicatii mobile
  • modelari numerice asistate de calculator
  • antene si propagare
  • tehnici RF si microunde
  • compatibilitate electromagnetica
  • radiodifuziune si televiziune digitala
  • procesarea digitala a semnalelor
  • comunicatii multimedia
  • acces wireless de banda larga
  • retele de telecomunicatii
  • modulare si codare
  • tehnologii internet
  • tehnologii si servicii noi de telecomunicatii
  • altele
Eu am participat la sectiunea "Antene si propagare" cu o lucrare din domeniul radioastronomiei:
"4th of January 2011 solar eclipse induced disturbances in VLF radio waves propagation". In articol am aratat ca eclipsa partiala de Soare din 4 ianuarie 2011 a produs perturbatii in propagarea undelor electromagnetice de foarte joasa frecventa.
Am mai postat pe blog informatii referitoare la undele electromagnetice de joasa frecventa si de aceea nu revin acum la dezvoltarea acestui subiect. Cert este ca am reusit sa "vad eclipsa" in spectru radio, cu dispozitive si aparatura de conceptie proprie.