Blogul Spacesignals prezinta o parte din preocuparile mele din urmatoarele domenii: Invatamant: ca initiator si fondator al Scolii de vara "Generatia Urmatoare" ce se desfasoara, anual, la Marisel; ca student, la Scoala Doctorala a Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca. Cercetare: Obiecte spatiale din apropierea Pamantului (NEO); telecomunicatii asigurate de sateliti artificiali; activitatea solara si vremea spatiala; Unde electromagnetice de foarte joasa frecventa. Productie: Proiectare si executie de aparate si echipamente cu scop didactic sau pentru cercetare stiintifica; consultanta si prestari de servicii in telecomunicatii terestre sau satelitare. TOATE ARTICOLELE DE PE ACEST BLOG AU FOST SCRISE DE MINE. Aproape toate fotografiile de pe blog au fost facute de mine sau cu aparatul meu foto, acolo unde apar si eu in cadru. Am participat activ la proiectarea, instalarea echipamentelor si realizarea constructiilor aferente prezentate pe acest blog. Daca aveti sugestii sau alte idei pe care doriti sa mi le comunicati, nu ezitati sa-mi scrieti la adresa de mai jos:



Saturday, November 12, 2011

Alarma falsa!

In editia electronica a cotidianului Adevarul a aparut azi 12 noiembrie 2011 o stire alarmanta privind iminenta unei furtuni magnetice devastatoare.
Furtunile magnetice de mare intensitate sunt cauzate de interactiunea dintre vantul solar si campul magnetic terestru. Vantul solar poate ajunge la o intensitate mare (viteza, concentratie de particule de mare energie) doar in urma unor eruptii solare de mare intensitate. Furtuna magnetica apare dupa 3-4 zile de la momentul eruptiei. Ultimele eruptii puternice au fost in data de 05 noiembrie (doua) si in dimineata zilei de 06 noiembrie (una). Aceste eruptii si-au facut deja simtite efectele in zilele trecute. De atunci Soarele este relativ calm. Deci, nici azi, nici maine nu vor fi furtuni magnrtice puternice. Alte informatii despre activitatea solara si vremea spatiala pe blogul meu, aici.