Blogul Spacesignals prezinta o parte din preocuparile mele din urmatoarele domenii: Invatamant: ca initiator si fondator al Scolii de vara "Generatia Urmatoare" ce se desfasoara, anual, la Marisel; ca student, la Scoala Doctorala a Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca. Cercetare: Obiecte spatiale din apropierea Pamantului (NEO); telecomunicatii asigurate de sateliti artificiali; activitatea solara si vremea spatiala; Unde electromagnetice de foarte joasa frecventa. Productie: Proiectare si executie de aparate si echipamente cu scop didactic sau pentru cercetare stiintifica; consultanta si prestari de servicii in telecomunicatii terestre sau satelitare. TOATE ARTICOLELE DE PE ACEST BLOG AU FOST SCRISE DE MINE. Aproape toate fotografiile de pe blog au fost facute de mine sau cu aparatul meu foto, acolo unde apar si eu in cadru. Am participat activ la proiectarea, instalarea echipamentelor si realizarea constructiilor aferente prezentate pe acest blog. Daca aveti sugestii sau alte idei pe care doriti sa mi le comunicati, nu ezitati sa-mi scrieti la adresa de mai jos:



Saturday, April 10, 2010

Internet prin satelit ,prin terminal VSAT: preturi si servicii

In multe ocazii mi s-a solicitat sa precizez costurile aferente serviciului de internet asigurat prin sateliti geostationari si de echipamente terestre VSAT. Ar trebui sa scriu aici o lista lunga si stufoasa dar ma voi rezuma la cateva exemple sugestive, referitoare la echipamentele si serviciile pe care le pot eu oferi in acest moment (pentru alte detalii ma puteti suna la nr. de telefon (+40) 0740032187 sau sa-mi trimiteti un mail prin linkul catre YahooMail pe care l-am postat in partea din dreapta sus a acestui blog).

Eu instalez in general echipamente VSAT furnizate de compania HUGHES NETWORK SYSTEMS iar conectivitatea la internet este asigurata de aceeasi firma. HNS este o companie mare ce asigura internet si servicii de retele private pe intregul glob pamantesc prin intermediul mai multor sateliti geostationari. Este semnificativ faptul ca aceasta companie de telecomunicatii este cotata la bursa NASDAQ din New York.
Terminalul individual (VSAT) ce trebuie instalat la client, este format dintr-o antena parabolica de emisie-receptie si un modem. Daca se opteaza pentru un echipament nou, pretul acestuia este de aproximativ 1300euro, cu mici variatii in functie de configuratie. Daca se opteaza pe un echipament second-hand, furnizat prin programul Buy-back, pretul scade la jumatate:650euro
Taxele lunare, in functie de serviciul ales, sunt de 105euro/luna;160euro/luna; 245euro/luna. La aceste tarife, serviciul poate asigura internet pentru un utilizator individual sau pentru intreprinderi mici.
Pentru birouri mari, organizatii financiare sau altele similare ce necesita asigurarea unui flux mare de date timp de 24de ore din 24, tarifele lunare pot fi mai mari. Dar, chiar si cu un serviciu la pret minimal si cu un soft adecvat, se poate asigura supravegherea video in timp real la cabane izolate sau puncte de lucru izolate si fara personal permanent. Bineinteles, se asigura simultan si internetul, si comunicarea cu eventualii senzori de supraveghere si alarmare.

Asa cum am scris la inceput, pentru alte detalii puteti sa-mi trimiteti mail sau sa ma sunati la telefon. Puteti de asemenea sa consultati (in limba engleza) OFERTA de pe paginile firmei BITNET.