Blogul Spacesignals prezinta o parte din preocuparile mele din urmatoarele domenii: Invatamant: ca initiator si fondator al Scolii de vara "Generatia Urmatoare" ce se desfasoara, anual, la Marisel; ca student, la Scoala Doctorala a Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca. Cercetare: Obiecte spatiale din apropierea Pamantului (NEO); telecomunicatii asigurate de sateliti artificiali; activitatea solara si vremea spatiala; Unde electromagnetice de foarte joasa frecventa. Productie: Proiectare si executie de aparate si echipamente cu scop didactic sau pentru cercetare stiintifica; consultanta si prestari de servicii in telecomunicatii terestre sau satelitare. TOATE ARTICOLELE DE PE ACEST BLOG AU FOST SCRISE DE MINE. Aproape toate fotografiile de pe blog au fost facute de mine sau cu aparatul meu foto, acolo unde apar si eu in cadru. Am participat activ la proiectarea, instalarea echipamentelor si realizarea constructiilor aferente prezentate pe acest blog. Daca aveti sugestii sau alte idei pe care doriti sa mi le comunicati, nu ezitati sa-mi scrieti la adresa de mai jos:



Monday, January 9, 2012

Terorismul...astral

In editia electronica a postului Realitatea a fost publicat, intr-una din zilele trecute, un articol cu titlul: Altă APOCALIPSĂ? Planeta Zeilor s-ar putea ciocni de Pământ, articol pe care-l gasiti aici

Atras de titlul incitant am citit articolul si am trimis si un comentariu la articol care, nu stiu de ce, nu a fost publicat. Reproduc mai jos comentariul meu:

Domnilor redactori, un asa amestec de baliverne nu am mai citit de mult timp. Eris este o planeta pitica, la marginea Sistemului Solar. Fiind atat de departe nu are cum sa ajunga pana pe 21decembrie 2012 la "intalnirea cu Pamantul".

Se stie de mult timp ca polii magnetici ai Pamantului se deplaseaza, nu-i o noutate si nu-i nici un pericol deoareca deplasarea este foarte lenta. Pamantul nu e "hopa Mitica" sa-si schimbe polii cand vor ziaristii...

Intr-adevar, daca prin absurd, ar disparea campul magnetic terestru, viata pe Pamant ar fi pusa in pericol, dar, deocamdata, nici vorba de asa ceva. Modificarile la scara planetara, la scara Sistemului Solar si a Galaxiei nu apar de la o zi la alta.

Istoricii afirma ca, de la inceputurile civilizatiei si pana in Evul Mediu, samanii, vracii si preotii ingrozeau plebea cu prevestiri apocaliptice si mii de pericole virtuale. Cu toate ca pe vremea aceea nu existau tratate de psihologie, puterea stia ca psihoza accentueaza obedienta.

Analiza cat de cat stiintifica a fenomenelor geofizice (intr-un cadru mai larg, popularizarea stiintei in randul maselor) ar fi mai benefica pentru civilizatie. Macar "terorismul astral" sa fie diminuat, ca anihilarea celui economic nu este la indemana oamenilor de stiinta, oricat de bine ar fi ei pregatiti.