Blogul Spacesignals prezinta o parte din preocuparile mele din urmatoarele domenii: Invatamant: ca initiator si fondator al Scolii de vara "Generatia Urmatoare" ce se desfasoara, anual, la Marisel; ca student, la Scoala Doctorala a Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca. Cercetare: Obiecte spatiale din apropierea Pamantului (NEO); telecomunicatii asigurate de sateliti artificiali; activitatea solara si vremea spatiala; Unde electromagnetice de foarte joasa frecventa. Productie: Proiectare si executie de aparate si echipamente cu scop didactic sau pentru cercetare stiintifica; consultanta si prestari de servicii in telecomunicatii terestre sau satelitare. TOATE ARTICOLELE DE PE ACEST BLOG AU FOST SCRISE DE MINE. Aproape toate fotografiile de pe blog au fost facute de mine sau cu aparatul meu foto, acolo unde apar si eu in cadru. Am participat activ la proiectarea, instalarea echipamentelor si realizarea constructiilor aferente prezentate pe acest blog. Daca aveti sugestii sau alte idei pe care doriti sa mi le comunicati, nu ezitati sa-mi scrieti la adresa de mai jos:



Monday, June 11, 2012

In vizita la Institutul National pentru Fizica Pamantului

Helicordere in vechiul sediu (foto:Paul Dolea -2006)
Cutremurele de pamant de mare magnitudine sunt cele mai inprevizibile si cele mai violente catastrofe naturale. De zeci de ani, cercetatori din intreaga lume, incearca sa gaseasca cai de prognozare a cutremurelor catastrofale, utilizand metode stiintifice.Despre aceste activitati stiintifice am mai scris in urma cu cativa ani in articolul "Prognoza seismica este o himera?" care a fost publicat si pe blogul meu, aici. In Romania, principalele studii legate de activitatea seismica sunt conduse de  Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fzica Pamantului, pe scurt-INCDFP sau INFP, situat pe platforma stiintifica Magurele (in apropiere de Bucuresti). 
Asa cum am mai spus altadata,  una din directiile mele de cercetare este de a gasi o corelare intre undele electromagnetice de foarte joasa frecventa si activitatea seismica. Ca urmare, in luna mai a acestui an, am efectuat o vizita de informare la INFP-Bucuresti, unde am fost primit cu deosebita cordialitate de colectivul de cercetatori ai institutului. D-ul director dr.Constantin Ionescu si d-na dr. Iren Adelina Moldovan (care este seful Colectivului de Studii Magnetotelurice si Bioseismice) mi-au prezentat o parte din laboratoarele institutului si cateva din proiectele de cercetare legate de preocuparile mele. Le-am multumit si le multumesc si pe aceasta cale pentru timpul ce mi l-au acordat si pentru disponibilitatea lor de a ma primi in cercul lor de colaboratori.
Am ramas placut impresionat de atmosfera de cercetare stiintifica si de conditiile de lucru care au fost create cercetatorilor acestui institut prindarea in folosinta, in urma cu cativa ani, a noului sediu al institutului.
Activitatea Institutului este grupata pe mai multe directii:  
  • Cercetări fundamentale şi aplicative legate de:fizica sursei seismice, seismotectonică, monitorizarea seismică şi evaluarea hazardului seismic, predicţia cutremurelor bazată pe precursorii geofizici şi geodezici, seismologie inginerească, microzonarea seismică a zonelor dens populate, structura internă a Pământului si tomografia seismică
  • Elaborarea de standarde legate de zonarea seismica si microzonarea seismica a Romaniei
  • Alte activitati legate de cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica
  • Participarea Romaniei la sistemul global de verificare prin mijloace seismologice a respectarii Tratatului de Interzicere Toatala a Experientelor Nucleare (CTBT)
Eu nu eram la primul meu cotact cu Institutul. In luna februarie 2006 am participat la modernizarea sistemului de comunicatii prin satelit a Statiei seismice Cheia si a Centrului Naţional de Date al României din cadrul Tratatului de Interzicere Toatala a Experientelor Nucleare (CTBT).
 In final am partcipat la o placuta discutie cu un grup de cercetatori ai INFP, grup din care nu a lipsit d-ul director dr. Constantin Ionescu si d-na dr. Iren Adelina Moldovan.